ISSN 1307-1858  |  ENG

 
Cilt : 8    Sayı : 2    Yıl : 2015
Son Sayı Arşiv Populer Makaleler Baskıdaki Makaleler Online Makale Gönder
 
  Arama






Steroid Tedavisine Sekonder Gelişen Bilateral Femur Ve Tibiada Yaygın Osteonekroz: Pediatrik Olgu [Turk Med J]
Turk Med J. 2016; 8(2): 62-64

Steroid Tedavisine Sekonder Gelişen Bilateral Femur Ve Tibiada Yaygın Osteonekroz: Pediatrik Olgu

Mehmet Sait Doğan1, Sümeyra Doğan2, Selim Doğanay3, Gonca Koç3, İsmail Dursun4, Abdulhakim Coşkun3
1Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Radyoloji Kliniği,
2Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Radyoloji Bilim Dalı,
3Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Radyoloji Bilim Dalı,
4Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı

Yüksek doz ve uzun süreli sterid kullanımı osteonekroza yol açabilir. Manyetik rezonans
görünütleme, tipik bulguları ile, osteonekrozu saptamada en iyi tanı yöntemidir. Bu yazıda 2 yıldır nefrotik sendrom tanısıyla steroid tedavisi görmüş, bilateral diz ağrısı şikayetiyle başvuran 16 yaşındaki erkek hastanın manyetik rezonans incelemesinde bilateral femur ve tibiada izlenen osteonekroz lezyonlarınının tipik bulguları sunulmuştur.

Anahtar Kelimeler: Manyetik rezonans görüntüleme, steroid, osteonekroz, kemik infarktı, çift çizgi bulgusu.


Steroid-Induced Extensive Bilateral Femoral And Tibial Osteonecrosis: A Pediatric Case

Mehmet Sait Doğan1, Sümeyra Doğan2, Selim Doğanay3, Gonca Koç3, İsmail Dursun4, Abdulhakim Coşkun3
1Edirne Sultan 1. Murat Devlet Hastanesi Radyoloji Kliniği,
2Trakya Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Radyoloji Bilim Dalı,
3Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Radyoloji Bilim Dalı,
4Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Pediatrik Nefroloji Bilim Dalı

High dose or prolonged use of steroids may lead to osteonecrosis. Magnetic resonance
imaging is the best diagnostic tool with typical findings to detect osteonecrosis in the early stages. We herein report a 16-year-old male patient who suffered from bilateral knee pain with a history of nephrotic syndrome for 2 years, treated with multiple courses of steroids and discuss typical magnetic resonance findings of bilateral multiple osteonecrosis lesions in both femurs and tibias.

Keywords: Magnetic resonance imaging, steroids, osteonecrosis, bone infarct, double line sign


Mehmet Sait Doğan, Sümeyra Doğan, Selim Doğanay, Gonca Koç, İsmail Dursun, Abdulhakim Coşkun. Steroid-Induced Extensive Bilateral Femoral And Tibial Osteonecrosis: A Pediatric Case. Turk Med J. 2016; 8(2): 62-64

Sorumlu Yazar: Mehmet Sait Doğan, Türkiye


ARAÇLAR
Tam Metin PDF (Türkçe)
Yazdır
Alıntıyı İndir
RIS
EndNote
BibTex
Medlars
Procite
Reference Manager
E-Postala
Paylaş
Yazara e-posta gönder

Benzer makaleler
PubMed
Google Scholar




 
Copyright © 2016 Türk Tıp Dergisi All Rights Reserved
Anasayfa        |        İletişim
LookUs & OnlineMakale